۱۴ فکت جالب درباره ی گیم اف ترونز

۱ – تریون بهترین کاراکتره !
هیچ کارکتری نبوده که تو همه ی اپیزور های گات حضور داشته باشه مگر سه نفر: سرسی لنیستر، پادشاه جافری و تریون!
سرسی و جافری تو هرکدوم از اپیزود های فصل اول بودن اما تریون تو تمام اپیزود های فصل دو و ششم بوده. و البته جورج مارتین هم یه سری محاسبات ریاضی ( نمیدونم چجوری!!!!) کرد و فهمید که تریون تقریبا با همه ی شخصیتا سر و کار داره و بعدشم به این نتیجه رسید که ” انالیز ها نشون میده اون یک از شخصیت های اصلی کتابه”.

بقیه در ادامه مطلب

 

۲ – کسی که تا نیمه نهایی برای برنده شدن جان اسنو بالا اومد !
شاید باورتون نشه ولی ایوان ریون(رمزی)تقریبا میتونست قهرمان داستان باشه.خوده ایوان کفته که جزو دو نفر اخر بوده و یعنی تا نیمه نهایی بالا اومده اما دوم شد و نتونست نقش جان اسنو رو بگیره .و خب، از عرش به فرش رسید و نقش رمزی رو دادن بهش. البته بهشم گفتن که در این مورد با کسی صحبت نکن، و اینجوری بود که از شروع فصل اول تا اخر فصل سوم کسی روحشم خبر نداشت ایوان قرار بوده جان اسنو باشه.

۳ – اهنگ تم لنیستر ها
دیوید بنیوف خیلی اصرار داره که ———-( خانه لنیستر ها) یه اهنگ اختصاصی برای خودشون داشته باشن و اون اهنگ The Rains of Castamere باشه . اما وایس موافق نیس اگرچه این اهنگ نقش زیادی تو شو داشته.

۴ – یه عالمه کلیسی کوچولو داریم!
با اینکه درواقع کلیسی اسم کسی نبود تو داستان و به اون نوع ملکه ها میگن ولی خیلی از پدر مادرا اسم بچه هاشونو گذاشتن کلیسی .بر اساس اماری که گرفته شده در سال ۲۰۱۳ کلیسی ۱۰۲۱ امین اسم پرطرفدار بود درحالی که در سال ۲۰۱۴ رتبه اش به ۷۵۵ رسید!!! و فکر کنم سال به سال محبوب تر بشه و این یعنی الان کلی دختر کوچولو تو جهان هست که اسمشون کلیسی باشه.

۵- رد کویین تقریبا ملکه شیر ها بود.
ما از بس که این شخصیت هارو با این بازیگرا دیدیم دیگه سخته که بخوایم مثلا سرسی رو با یه بازیگر و قیافه ی دیگه تصور کنیم . اما درواقع کریس ون هوتن قرار بوده بجای لنا هدی برای نقش سرسی بازی کنه. کریس میگه که اونا ازم خواستن تست بدم ولی من درگیر فیلم برداری دیگه ای بودم و نمیتونستم.

۶ – تایوین لنیستر واقعا یه گوزن رو پوس کند!

چارلی دنس ( تایوین لنیستر ) گفته دیوونه کننده ترین سکانسی که تاحالا داشته تو کل دوران بازیگریش سکانسی بود که باید پوست یه گوزن نر رو میکند! به گفته خودش یه روز دست اندر کاران شو اومدن ازش پرسیدن که گیاه خواره یا نه؟ اونم میگه نه و اینا حالا چرا میپرسین؟ بعد یهو چشاش چهارتا میشه چون تهیه کنندها بهش میگن که راستی راستی باید پوست یه گوزن رو بکنه ! بعد بهش یه اتاق میدن و یه قصاب با یه اهوی مرده میاد و بهش یاد میده که چیکار کنه . و فرداش هم دوباره اینکارو میکنه و فیلم برداری میکنن ولی ۲ روز طول کشیده تا اون بو از رو دستاش بره!

۷ – برای فیلم برداری هر اپیزود فصل شش بیشتر از ۱۰ میلیون دلار هزینه شده !
گیم او ترونز یکی از اون شو های پر هزینه است که البته قشنگ میتونید این موضوع رو با چشم ببینید! هزینه هایی که میکنن مخصوصا سر جنگ ها سر به فلک کشیده.قبل از این یکی از بیشترین هزینه ها مال جنگ بلک واتر بود که ۸ میلیون سرش هزینه شده بود. البته شو داره روز به روز بزرگ تر میشه مثلا همین فصل ۵ ام در ۵ کشور مختلف فیلم برداری شده روی ۱۵۱ صحنه مختلف و به مدت ۲۴۰ روز که شامل ۱۶۶ بازیگر اصلی ۱۰۰۰ تا دست اندر کار و خدمه و ۵۰۰۰ تا سیاهی لشکر و این داستا بوده .

۸ – ناتالیا دورمر فقط جاهایی که خودش هست رو میخونه.
خب درواقع این یکی از راه های جلوگیری از خطر اسپویله . ناتالیا طی یک مصاحبه یا جیمی کیمل گفت که فقط اون خط ها و قسمت هایی رو میخونه که مربوط به خودش یا درواقع کارکترش، مارجری تیرل باشه. بعدش توضیح داد که درواقع چون فصل اول رو مثل یه فن تماشا کرده دلش میخواد همونطور بمونه و دلش برای اون حس تنگ میشه بخاطر همینم هست که جاهای دیگه رو نمیخونه تا وقتی سریال رو میبینه براش جذابیت داشته باشه.

۹ – ارباب حلقه ها.
ممکنه براتون واضح باشه یا نباشه ولی جورج ار ارمارتین از جی ار ار تالکین-نویسنده ارباب حلقه ها- الهام میگرفت وقتی که داشت کتاب نغمه ی یخ و اتش رو مینوشت. و خب یه ازتباطایی هم بین مجموعه شون هست که مثلا تو هردوشون سین بین بازی میکنه یا بهتره بگم همون ند استارک خودمون.

۱۰ – دیوید بنیوف و جان اسنو .

دیوید بنیوف قبل از فیلم برداری دوباره ی گات( چون اولی یه گند افتضاح بود) با اماندا پیت ازدواج کرد اما اوضاع از جایی جالب شد که اماندا به دیوید گفت اگه جان اسنو رو بکشه ازش طلاق میگیره! اصطلاحا میشه گفت دیوید جان رو کشت ولی از اونجایی که فعلا حالش خوبه ظاهرا هنوز زندگی زناشویی شون ادامه داره!

۱۱ – فن ها واقعا عاشق جنگ وایت واکرا شدن !
از بین کل اپیزود های گات که تاحالا اومده بالاترین امتیاز IMDB رو اپیزود هشتم از صل پنج گرفته که رتبه اش شده ۱۰/۹٫۹ !!!!! با رای بیش از ۴۳۳۰۰ کاربر!که البته علاوه بر جنگ جان با وایت واکرا اولین مکالمه دنی وتیرون هم تو همین قسمته.

۱۲ – طرفدارا زیاد از جنگ سانسا خوششون نیومد.
با اینکه اپیزود هشتم بالاترین امتیاز رو داشت اما اپیزود ۶ از فصل پنجم کمترین امتیاز از نظر کاربرا رو گرفته!

۱۳- لنا هدی در پیاده روی شدم از بدل استفاده کرد.
در اخر فصل پنجم سرسی باید به پیاده روی شدم میرفت اما لنا بجای خودش از به بدل به اسم ربکا ون کلیو استفاده کرد.
لنا در مصاحبه با اینترتینمت ویکلی گفت که خیلی از فن ها این کارش رو به پای این گذاشتن که یه بازیگر درجه یک نیست اما این درست نیست . گفت که من زیاد مشکلی باهاش نداشتم و قبلا هم تو صحنه های برهنه بودم ولی من یه بازیگر خیلی احساسیم و این سه روز برهنگی منو خیلی عصبانی میکرد در صورتی که من نباید عصبانی میبودم چون سرسی هم عصبانی نبود، پس به بهترین روشی که میتونستم انجاش دادم.

۱۴ – لنز های چشم!
میسی ویلیامز در طول سکانس هایی که باید کور میبود لنز های خیلی درناکی استفاده میکرد که اذیتش میکردن و درواقع یه جورایی واقعا کورش میکرد! علاوه بر اون دنریس تارگرین هم قرار بوده چشماش در طول داستان بنفش باشه .اما دیوید بنیوف میگه وقتی سعی کردن سکانس امیلیا کلارک رو با لنز های بنفش فیلم برداری کنن زیاد خوب نشد و مصنوعی در اومد بخاطر همین هم ترجیح دادن رنگ چشمای واقعی خودش باشه.