پیشبینی سگ شکاری به چه معناست ؟

پیشبینی سگ شکاری به چه معناست ؟

سریال گیم اف ترونز

پیشبینی سگ شکاری در قسمت اول فصل هفت چه معنایی میتونه برای آینده ی گیم‌ آف ترونز داشته باشه؟

ادامه ی داستان حماسی نغمه ی یخ و آتش داره به آرامی به پایان خودش نزدیک‌ میشه و به بعضی از طرفدارانش اجازه میده که با شخصیت مورد علاقشون بیشتر از همیشه ارتباط برقرار کنند ! و با توجه به اینکه دیدن نمونه هایی از کشمکش های دنریس و جان و سرسیهیجان انگیز است، عده ی کمی برجستگی نقش سگ شکاری رانکار می کنند.

سندور کلگین همراه انجمن برادری دارد به سمت شمال سفر می کند .
در حالی که به بسیاری از افراد نیش و کنایه میزند و به توروس توهین می کند و افسوس می خورد برای اینکه با دسته ای از آتش پرستان گیر کرده است. ولی قسمت اول فقط علاقه مند به نشون دادن سندور همیشگی نبود.
گروه در آخر از یک مزرعه سر در آوردند ، جایی که تفکر های زیادی رو روی نقش سگ شکاری به علت گرفتاری قبلی که با خانواده اش در آنجا داشت، ایجاد کرد. بعد از نشون دادن بیزاری و تنفر به پیروان خدای نور ، توروس او را به نگاه کردن درون شعله ها دعوت میکند که منجر به یک پیشگویی از چیزی که بیشترین اهمیت رو برای کل وستروس دارد میشود.

توروس : چی میبینی؟

سندور : یخ. یک دیوار یخی. دیوار رو

توروس : دیگه چی میبینی؟

سندور : جایی که دیوار به دریا میرسه. یه قلعه اونجاست.

( شعله آتش قوی تر میشه و سگ شکاری به نظر شکه میاد )

سندور : یک کوه وجود داره که شبیه سر یه پیکان است . ارتش مردگان داره ازش رد میشه . هزاران نفر از آنها

 

پیشگویی سگ شگاری توضیح داد که :

ظاهرا اون چیزی‌ که سندور میبینه ارتش مردگان است که نایت کینگ اون رو رهبری میکنه. وایت واکر ها که از اول سریال به آرامی شروع به جمع شدند و دارند به سمت قلمرو زنده ها حرکت میکنند.
در قسمت آغازی , dragonstone ، دیدیم که برن از ارتش وایت واکر ها الهاماتی داشت و این باعث شد که تعداد آنها برای ما و استارک‌جوان هم درست مثل سگ شکاری آشکار بشود.

گرچه ، سگ شکاری فقط در یک آتش نگاه نمی کند. او دارد به آینده نگاه میکند و وایت واکر ها را میبینه که از دیوار رد شدند ؛ چیزی که از نظر بیشتر مردم وستروس غیر قابل نفوذ است. چگونگی‌ رد شدن وایت واکر ها از دیوار و اینکه آیا محافظت فررندان جنگل لغو شده است موضوع بیشتر حدس و گمان ها است. ( یک ایده ی محبوب این است که این موضوع مربوط به علامتی است که نایت کینگ روی برن گذاشته است. ) اما چیزی که سندور دید نقض کننده ی این موضوع است ؛ وایت واکرها از شرق دیوار از طریق دریا میگذرند. ۰ نگهبانان شب در شرق دیوار قلعه دارند به نام ایست واچ ، از مهم ترین فعالیت های آن قلعه جلوگیری از تجارت غیر قانونی وحشی ها با مردم عادی هستش )
شرق دیوار در این قسمت ذکر شد زمانی که در جلسه ای که برای جنگ‌ بود جان اسنو ، تورمند و وحشی ها رو فرستاد تا از قلعه محافظت کنند. در حال حاظر با توجه به تجربه هایی که از قسمت hardhome داریم اینجا جایی که وایت واکر ها دارند به سمتش میروند. و با توجه به چیزی که سندور دید این موضوع غیرقابل اجتناب است. ما میدونیم که هر اشاره ی مبهمی که در سریال میشه مهم است ، درست مثل شرق دیوار که در آینده به یک مکان کلیدی در این فصل تبدیل میشود.
قبل از این که اعتبار الهامات را بررسی کنیم ، بهتر است که مباحثه ها بر سر اینکه “کوه” چه معنی میتونه داشته باشه رو تا حدودی از بین ببریم. مشخص است که این کلمه یه سری مفهوم های مهمی رو برای سندور دارد، کوه نام برادر سندور است که در حال حاضر به عنوان یکی از افراد گارد سرسی خدمت می کند. شکی نیست که بعضی از طرفدار ها فکر میکنند که این مربوط به cleganebowl است که آخرین درگیری بین دو برادر است. هرچند چیزی وجود ندارد که بتونه ثابت کنه که این الهام به طور کامل برآورده میشود . بعضی هم میگویند که باdragonstone و ذخایر dragonglass مرتبط است که آشکارا دو بار در قسمت اول به آن اشاره شد ولی باز هم دلیل محکمی برای آن وجود ندارد.‌ به نظر می رسد که این پیشگویی حول محور شرق دیوار میچرخه.
همچنین یه سری سوال راجب به اینکه تا چه حدی آنچه که دیدیم درست است ، وجود دارد. پیشبینی ها در گیم آف ترونز و کتاب های مارتین ثابت کرده اند که ضروری و واقعی هستند . پس این پیشبینی باید را باید جدی گرفت. و همین طور چندین بار معلوم شده است که چیزی که خدای نور به پیروانش نشان میدهد حقیقت کامل نیست. ملیساندرا بار ها تصویر پیروزی استنیس در برابر باراتیون ها و بولتون هارو در شعله ها دیده بود که هیچ کدام آنها اتفاق نیافتادند. خدای نور مردم رو با الهاماتش به بازی میگیرد و وادارشون میکند که بدون اینکه بدونه بدانند باعث به حقیقت پیوستن نقشه ی دیگه ای بشوند.

و این پیشبینی چه معنایی برای آینده میتوانه داشته باشد :

با توجه به اینکه اسم خدای نور در سراسر سریال آورده شده و مدام در سریال به یخ و آتش تاکید میشه میتوان گفت که ممکن است نقشه ی نهایی او متوقف کردن وایت واکر ها باشد.
این باعث میشه که سگ شکاری بتونه بر ترسش از آتش غلبه کند ، و بیشتر از چیزی که باعث خشک و بی عاطفه بودن او می شد فاصله بگیرد و اخیراً ما بیشتر یک سری در کار عشق می بینیم بعد از سال‌ها مخالفت کردن با مذهب و رد کردن آنها با عصبانیت حالا او بالاخره داره شروع میکنه به درک کردن اینکه اونها چرا کاری را انجام می دهند. و همانطور که بریک دنداریون بعد از الهام به سندور میگه :

《 حالا منو باور میکنی ؟ باور میکنی که ما همه برای دلیلی اینجا هستیم؟》و ما بلافاصله تاثیرش رو میبینیم وقتی که سگ شکاری جنازه ی پدر و دختری رو که در مرگشان دست داشته رو خاک میکنه .

اگر به تریلر ها دقت کنیم می‌بینیم که این سه نفر از انجمن برادری همراه چندین تن از قهرمانان دیگر به شمال دیوار می‌روند تا چند تا از وای واکرهای ارتش نایت کینگ رو اسیر کنند. این حرکت به احمال زیاد به خاطر الهام سگ شکاری است. برای سگ دست آموز جافری زیاد بد نیست.